Programme "Politique des drogues" PPEU FR

Hello @EquipageSante

Réponse traduite par IA :du pp allemand :

Le groupe de travail sur les politiques en matière de drogues et de dépendance du Parti Pirate Allemagne a examiné vos propositions aujourd’hui et en a discuté.

En tant que source fournissant de nombreux rapports actuels, nous vous recommandons : La Commission mondiale sur la politique des drogues - Rapports de la Commission mondiale sur la politique des drogues.

Nous sommes déjà d’avis que l’élément du programme « Expansion de l’accès aux traitements fondés sur des preuves » joue également un rôle important du point de vue des politiques en matière de drogues et de dépendance et ne devrait donc pas être supprimé.

Dans la section sur la politique en matière d’alcool et de tabac, nous ne mettons pas la responsabilité exclusive sur les consommateurs, mais demandons une réglementation plus stricte de la part de l’État par le biais de la réduction des dommages, de l’éducation, de la réduction de la consommation excessive et des interdictions de publicité.

Pour critiquer les réglementations publicitaires insuffisantes, nous recommandons de modifier le passage sur les jeux d’argent comme suit :

Le Parti Pirate européen préconise une réglementation raisonnable des jeux d’argent et des interdictions de publicité dans l’UE. Cela inclut le principe du choix éclairé, où les joueurs devraient recevoir des informations sur le fonctionnement de chaque jeu, l’avantage de la maison, le risque de perte et le coût du jeu.

Une interdiction de publicité pour l’alcool et la nicotine (tabac) est déjà incluse dans le dernier projet.

Restreindre la légalisation au cannabis ne nous semble pas efficace en raison des conséquences de la guerre contre les drogues infructueuse décrite ci-dessus dans le projet de programme, des coûts inutiles de poursuites pour la police et les douanes, de la promotion du marché noir et du crime organisé en poussant les consommateurs dans l’illégalité, etc.

Cordialement, Andreas.

Proposition de réponse :

Hello , merci de cette réponse complète.

Pour les sources : la proposition était d’enrichir avec des références qualitatives la lecture du programme pirate européen par un électeur européen lambda.

Pour l’expansion de l’accès fondé sur des preuves : la réponses formulée nous convient, même si ces marchés seront différents. (Ludique vs médical )

Pour les jeux d’argent : la reformulation est très bien .

Pour les publicités alcool et tabac : merci de la précision , où pouvons nous trouver le texte de ce dernier projet du programme européen ? (Ou alors avons nous eu un souci de traduction du texte en notre possession ? )

Pour cannabis et autre substances : si nous avons bien compris, le but serait de garder la porte ouverte à la légalisation d’autres substance psychoactive ? La question est : assumes t’on au niveau européen de sous entendre la légalisation de toute drogues ? (C’est une position difficile , pas impossible)

Pour la réécriture du référentiel de l’ONU , il nous semble nécessaire de maintenir cette version :

travailler à une réécriture et, si nécessaire, à une résiliation des conventions de l’ONU sur les substances psychoactives dans le sens d’une vision scientifique et faire retirer le cannabis et d’autres substances de la liste des drogues illicites.

Nous pensons aussi qu’il est préférable de de garder la modification sur les thérapies assistées comme cela :

Le PPE souhaite qu’il n’y ait pas d’entrave à la recherche médicale sur des thérapies assistées par les psychédéliques. Si ces thérapies sont prouvées efficaces et sûres, le PPE soutient leur utilisation dans un cadre médical

Afin de garder la logique scientifique :

pas de barrière - recherche - preuve d’efficacité - inocuité - déploiement.

Cordialement équipage S.

Si vous êtes ok je traduis IA demain et post . Sinon a nos stylos. ( Timing très serré )

3 J'aime

Ta réponse est ok

1 J'aime

Pas de source dans le programme du PPEU, ça alourdit le texte. Oui de notre point de vue ça peut être chiant. Mais le programme est plus à notre destination pour ensuite le décliner chez nous que directement pour le public. Oui je vais me répéter, je sais que c’est chiant :face_with_head_bandage:

ici bien écrire PPEU

2 J'aime

La réponse en anglais :

Hello, thank you for this comprehensive response.

  • Regarding the sources: okay.

  • Regarding the evidence-based access expansion: the formulated response is satisfactory to us, even though these markets will be different.

  • Regarding gambling: the rephrasing is very good.

  • Regarding alcohol and tobacco advertisements: thank you for the clarification. Where can we find the text of this latest project from the European program? (Or did we have a problem with the translation of the text we have?)

  • Regarding cannabis and other substances: if we understood correctly, the goal would be to keep the door open for the legalization of other psychoactive substances. The question is: does the European level assume the implicit legalization of all drugs? (It’s a difficult position, but not impossible.)

  • Regarding the rewriting of the UN framework, we believe it is necessary to maintain this version:

« Work towards a rewriting and, if necessary, termination of the UN conventions on psychoactive substances in the direction of a scientific vision and remove cannabis and other substances from the list of illicit drugs. »

  • We also think it is preferable to keep the modification regarding assisted therapies as follows:

"The PPEU wishes to not impede medical research on therapies assisted by psychedelics. If these therapies are proven effective and safe, the PPEU supports their use within a medical framework."

In order to maintain scientific logic:

« No barriers - research - evidence of efficacy - safety - deployment. »

Sincerely, Health Team.

3 J'aime

Mise a jour : je n’ai toujours pas eu de réponse sur le dernier post sur le discourse européen. Ni proposition de rencontre. Vu les dates je ne suis pas sur qu’elle soit prise en compte. J’ai eu une Mia qui est venu en DM, pour m’informer que cela serait pas mal de faire le point rapidement avec les autres contributeurs. Je suis toujours en attente.

Je tiendrai informé ici , selon l’évolution.

3 J'aime

(juste un post pour dire merci pour le boulot que vous faite pour que cela avance !)

2 J'aime

Réponse et proposition après intégrations de certaines modifs.

The “War on Drugs” has failed. Prohibition ties up resources and causes immense costs. The unnecessary prosecution and conviction of users of psychoactive substances not only harms society through ever-increasing costs for the police and judiciary but also pushes marginalised people into illegality and to the margins of society, instead of regulating substance use outside a black market. This promotes the black market and organised crime. Many EU member states are planning a reassessment, legalisation, or decriminalisation of cannabis, which can only be a first step towards a “New Drug and Addiction Policy”. Drug policy should first and foremost be health policy, taking into account the social and economic factors that promote drug use and addiction. A life without drugs in complete abstinence is inconceivable for most people, and freedom of the individual means being able to decide whether and which substances to consume. The state should only intervene in a regulatory way, depending on scientific findings about the danger of the substance/addiction.

The European Pirate Party believes that drug and addiction policies should be grounded in scientific evidence, prioritise individual autonomy and public health, and take into account the social and economic factors that drive drug use and addiction. The party supports a revision of the UN Conventions on Drugs and their implementation into EU law to create evidence-based drug policies that prioritise public health and harm reduction. The party believes that policies aimed at reducing the negative consequences of drug use should be prioritised over punitive approaches. These policies could include measures such as decriminalising drug use and possession, expanding access to evidence-based treatment, and regulating drugs to ensure safety and quality.

Pirates therefore advocate that the EU:

  • work towards a rewrite and, if necessary, a termination of the UN conventions on psychoactive substances in the direction of a science-based view and have cannabis and other substances removed from the list of illicit drugs.
  • creates a framework that facilitates the scientific approach within which, among other things, information can be exchanged and a contribution made to research on psychoactive substances, and thus therapies with these substances can be researched and implemented ( e.g., cancer treatment, ADHD, LongCovid).
  • create a framework that encourages member states to decriminalise, legalise and regulate cannabis and other substances in order to limit the black market and better ensure consumer and youth protection, as well as respect the philosophy of the free EU single market.
  • takes measures to regulate legal substances that are particularly harmful to health, such as alcohol and tobacco, and to ensure health, youth and consumer protection, for example by banning advertising and restricting lobbying.

One of their key priorities is harm reduction policies for drug users, and they believe that the European Union should encourage the introduction of harm reduction services such as drug-checking services, drug consumption rooms, and substitution therapy programs. The party argues that these services are an essential tool for reducing the harms associated with drug use, such as overdose deaths and the spread of blood-borne diseases. They also argue that these services can help to reduce the stigma associated with drug use and provide support for individuals who want to seek help for their drug use.

The European Pirate Party supports the regulation of cannabis for personal use in the EU. The party believes that criminalising personal use of cannabis is ineffective, disproportionately harms marginalised communities, and diverts resources from more urgent public health needs. The party advocates for evidence-based cannabis policies that prioritise harm reduction, including regulation of the production, distribution, and sale of cannabis to ensure safety and quality.

The European Pirate Party advocates for the legalisation of psychedelic-assisted therapy. The party believes that patients should have the right to access these therapies under medical supervision, and that they should be regulated to ensure safety and efficacy. The party supports the development of evidence-based policies aimed at expanding access to psychedelic-assisted therapy and promoting research into the therapeutic potential of these substances.

The European Pirate Party supports a joint European alcohol and tobacco policy focused on harm reduction. The party believes that public health should be a priority, and policies should be evidence-based and aimed at reducing harm to individuals and communities. The party advocates for measures such as education campaigns to promote responsible use of alcohol and tobacco, discourage excessive consumption, and prohibit advertising and marketing.

The European Pirate Party advocates for rational regulation of gambling in the EU. This includes the principle of informed choice, where players should be provided with information on how each game works, the house advantage, the risk of loss and the cost of the game.

Je vous laisse en prendre note .

Je trouve que pas mal de suggestions ont été prise en compte, en dehors de la formulation sur les thérapies assistés. Le fond étant le même , je peux comprendre. Qu’en pensez vous ?

4 J'aime

je suis d’accord pour dire aussi qu’il y a eut prise en compte de nos idées et modifications en regardant vite fait, je vais fouiller plus attentivement sur les différences, mais je pense être limité par mon niveau en anglais…

1 J'aime